.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
14 آبان ،روز مازندران فرصتی تازه برای همگرایی
ایرج نیازآذری
14 آبان ،روز مازندران فرصتی تازه برای همگرایی

بالاخره پس از چند سال بحث و گفتگو روز 14 آبان مقارن با ایام استقرار حکومت شیعی درمازندران به عنوان" روز مازندران "انتخاب گردید و قرار است ویژه برنامه هایی به همین مناسبت اجرا شود.
بر همین اساس باید تصمیم شورای فرهنگ عمومی مازندران را به فال نیک گرفت و ضمن تشکر از اعضای شورا لازم است خود شورای محترم فرهنگ عمومی درگرامی داشت با شکوه مصوبه اهتمام جدی و همت مضاعف بعمل آورد. چرا که این روز یک فرصت انگیزش بخش و شوق آفرین برای مردم مازندران است ، علاوه بر اعضای شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان ها، رسانه های گروهی نیز نقش موثری در پاسداشت این روز دارند. رسانه های گروهی بویژه رادیو وتلوزیون با بسیج افکار عمومی و هدایت اهل قلم،شعرا،ادبا و اصحاب فرهنگ می توانند در برگزاری هرچه با شکوهتر این مناسبت همت نمایند. روز مازندران فرصت مناسبی برای تعمیق همگرایی و همدلی برای توسعه استان و ایجاد وحدت است. لذا بایسته است همه مراکز فرهنگی، دانشگاهی، اجرایی ، شهرداری ها و بخصوص نهاد های مردمی در تکریم شایسته این روز حساسیت ویژه ایی اتخاذ نمایند.

مازندران دارای تاریخ پرارزش و ظرفیت های ارزشمند فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و بویژه منابع انسانی است که در طول تاریخ درخشیده اند. وجود مشاهیر و مفاخر پر فروغ علمی و فرهنگی از افتخارات استان است که درواجد تعظیم و تکریم هستند.ظرفیت های گردشگری، کشاورزی،اماکن تاریخی ،صنایع دستی،آداب وسنن محلی،موسیقی از ویژگی های استان مازندران برای گرامی داشت وبالیدن است. امیدوارم دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و سایر دست اندرکاران گرامی داشت" روز مازندران " تدابیری اتخاذ نمایند که این مناسبت مردمی با شکوه خاصی برگزار شود و زمینه مشارکت و همکاری همه علاقمندان به زادبوم فراهم شود.

روز مازندران مناسبت با ارزشی برای مازندرانی های سراسر جهان است تا در هر کجای گیتی پهناور زیست می کنند یادی از دیارشان داشته باشند و با هر وسیله ای که می توانند نسبت به زادگاه خود ابراز محبت نمایند. و با غرور و افتخار بگویند مازندرانی هستیم!وبه وطن خویش عشق می ورزیم،وبرای تعالی وپیشرفت مازندران سرافرازمی کوشیم.
ایرج نیازآذری


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

رضا 10 آبان 1389
ضمن تشکر از بانیان این طرح مرا بیاد شعر " که مازندران شهرما یاد باد.... انداخت پیشنهادم اینستکه همانگونه که اصفهانیها به اصفهان لقب نصف جهان داده اند و این "برند" برای اصفهان ماندگار شد شعر مازندران در روز مازندراه بعنوان یک "برند" ساخته و پرداخته شود و در گسیره گیتی منتشر و تکرار شود تا انشاء الله نام مازندران مجددا احیا و مستقر گردد. دست مریضاد.
فرشاد راعی 14 آبان 1390
14آبان،سالروزتاسیس اولین حکومت علویان و شيعيان دوازده امامى جهان به افتخارمازندران بامرکزیت مبارکباد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.395 seconds.